dinsdag 27 december 2011

Mijn lijstje

Nare gewoontes; op een zekere leeftijd dien je er minimaal een paar te hebben, anders is er vast iets misgegaan. Ik vind obligate lijstjes, zoals die aan het eind van het jaar het zicht op echt wereldnieuws belemmeren tot de nare gewoontes behoren, maar omdat ik bij mezelf een acuut tekort constateer aan gewoontes (goede zowel als slechte) én een zeker leeftijd heb bereikt, leek het me een goed idee om in elk geval één slechte gewoonte te omarmen.

Het probleem met goede gewoontes is dat die meestal gepaard gaan met grote inspanningen en volharding en vandaar dat ik begin met een slechte.


Zodoende een onthullend overzicht van mijn meest populaire blogs:
  1. Positief nieuws uit het zuiden
  2. De aarde is plat
  3. Van de stadslandbouw en de Apple
  4. AH, onbetwistbare autoriteit op gebied van voeding
  5. Authentiek gethermiseerd streekproduct
  6. It's economical stupid!
  7. Sterrenmix van de Dierenbescherming
  8. Proeverij met oude koeien - update 1
  9. Dierenbescherming versus boerenbescherming
  10. Opening Landmarkt Schellingwoude
Ik had gehoopt op een opdringerig soort logica, maar waarom mensen een item over een Belgische supermarkt meer lezen dan een hartekreet over fairtrade of pleonastisch eten ontgaat mij helemaal. Ook Vida had ik wel wat meer aandacht toegewenst.

Ook mijn problemen met vet of beter mijn pleidooi om meer vet te eten en echt eens iets te doen tegen sluipsuiker lijkt weinig los te maken. Overigens trek ik me van al deze constateringen helemaal niets aan en zal ik echt niet meer gaan schrijven over Albert Heijn of Colruyt en minder over sluipsuiker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten