donderdag 17 november 2011

Koeienbeha

Elk jaar slaag ik er weer in om te laat te zijn met sloten. Ergens begin november moet je klaar zijn voor de schouw, want anders krijg je een herschouw en eventueel een boete. Soms ben ik nog maar nauwelijks begonnen met sloten, andere jaren staat er nog maar een heel klein plukje rietsigaren. Zoals nu.

Maar ter verdediging mag ik aanvoeren dat ik de rest van de winter doorga om dat ik diepe sloten wil, waar wat in kan leven. En ik doe alles met de hand. Behoorlijk zwaar werk, maar veel leuker dan zweten in een sportschool lijkt me.

Het nieuwe baggernetje
Dit jaar moet ik helaas mijn baggerbeugel opknappen. Mijn baggernet bestond uit een oude koeienbeha, ooit gekregen van mijn gerespecteerde buurman. Helaas zit dat ding na vijftien jaar vol gaten. Sommigen vinden dat soort beha's wellicht erotiserend, maar ik associeer zulke spullen altijd met amputaties en misvormingen en daar heb ik niks mee.

Toch stemt het een beetje weemoedig om afscheid te nemen van een gift van een prettig mens, want dat was mijn buurman. Aan de andere kant, als straks mijn baggerbeugel weer helemaal doet wat hij moet doen, zonder dat bij elke trek driekwart weer terug in de sloot stroomt, dan geeft dat ook wel voldoening.

2 opmerkingen:

  1. Waar haal je dan zo'n bagger-netje? Dat heb ik nog niet gevonden op internet. Ik moet ook mijn sloot doen, maar hoe precies?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi,
    Als je je sloot gaat doen heb je twee dingen nodig t.w. een sloothark en een baggerbeugel. Bij de baggerbeugel heb je een netje nodig. Ik heb jarenlang een afgedankte "koeienbeha" gebruikt, maar die heb ik een paar jaar terug moeten inruilen voor een organiek baggernet van metselaarstouw. Als je die bij jou in de buurt niet kunt vinden, laat het me dan maar even weten. Ik heb hem gekocht bij een winkel in parkbenodigdheden.
    Een netje komt op ongeveer €25, de beugel op €55,00 en een steel kost €12/meter Denk dat die van mij vier meter meet. Kan het eventueel regelen via FOODbazar.nl (behalve de steel tenzij je het op komt halen) en dan komt er nog €5,50 aan verzendkosten bij.

    BeantwoordenVerwijderen