dinsdag 29 maart 2011

Copycat I

Du moment dat ik besloot om via twitter TalkinFood en de SpinazieAcademie ging volgen onstpon zich daar een verhitte discussie over copycats.

Even dacht ik dat ik als gevolg van onbenulligheid iets had gedaan wat in het verkeerde keelgat was geschoten, maar dat bleek niet het geval. Ook opzettelijk had ik me nergens schuldig aan gemaakt.

De dames in kwestie waren gewoon boos op het schaamteloze schurken zonder fantasie en daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Immers zelf ben ik ook meermaals het slachtoffer geworden van schaamteloze onbenullen. Zo hoorde ik twee jaar geleden een lokale wethouder vertellen over een geweldige menukaart van een restaurant in Stolwijk. Zó leuk, vulde zijn zijn vriendin hem aan, ze hadden de recepten van de gerechten op de kaart afgedrukt. Uiteraard heb ik beaamd dat dat wel een heel erg leuk idee was en en passant maar even gevraagd of ze wisten van wie dat restaurant was.

Gôh, wat gek... jaren geleden vond hij dat toch helemaal geen goed idee? Nou ja, dan zou ik wel snel een bedragje van hem ontvangen. Leek me niet zo gek, want had ik hem niet een keer aan een leuke cateringklus geholpen?

Tot nu toe - het zal niemand verbazen - nog niks ontvangen. Misschien is het wel een aardig idee een keertje in Stolwijk te gaan genieten van Europese regionale specialiteiten. Geloof niet dat ik dan geld hoef mee te nemen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten